أختر لونك
تسجيل الدخول
العودة   حلول البطالة الإمارات Unemployment Solutions UAE > أقسام الوظائف > وظائف أبوظبي Jobs in Abu Dhabi

وظيفة مساعد مدير الهندسة Assistant Director Of Engineering - شركة Rosewood Abu Dhabi في ابوظبي

وظائف أبوظبي Jobs in Abu Dhabi

تعلن شركة Rosewood Abu Dhabi عن توفر وظيفة مساعد مدير الهندسة Assistant Director Of Engineering للعمل في ابوظبي نظرة عامة / الوظيفة الأساسية:...

أضف رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 06-09-2020, 06:21 PM
uae_jobs uae_jobs غير متواجد حالياً
Guest
 
تاريخ التسجيل: Aug 2020
المشاركات: 900
معدل تقييم المستوى: 0
uae_jobs is on a distinguished road
وظيفة مساعد مدير الهندسة Assistant Director Of Engineering - شركة Rosewood Abu Dhabi في ابوظبي

تعلن شركة Rosewood Abu Dhabi عن توفر وظيفة مساعد مدير الهندسة Assistant Director Of Engineering للعمل في ابوظبي


نظرة عامة / الوظيفة الأساسية:

المشاركة في برنامج الصيانة الوقائية لجميع معدات المباني والغرف. الإشراف على أداء المهندسين المساعدين وتدريبهم وفحصهم للتأكد من استكمال جميع الإجراءات وفقًا لمعايير الفندق. العمل بشكل وثيق مع مدير الهندسة في جدولة العمل وتحديد الأولويات. يمكنك أيضًا اتخاذ القرارات في حالة عدم وجود مدير الهندسة والعمل كنسخة احتياطية للمكالمات عند حدوث حالات طوارئ.


المهام:


· الحفاظ على المعرفة الكاملة والامتثال لجميع سياسات الإدارة وإجراءات الخدمة والمعايير.


· ضمان الحفاظ على المعايير على مستوى أعلى على أساس يومي.


· الحفاظ على المعرفة الكاملة بالصيانة الصحيحة واستخدام المعدات. استخدم المعدات فقط على النحو المنشود.


· توقع احتياجات الضيوف ، والاستجابة على الفور ، وتقدير جميع الضيوف ، مهما كان مشغولاً وفي أي وقت من اليوم.


· الحفاظ على علاقات ضيف إيجابية في جميع الأوقات.


· حل شكاوى النزلاء وضمان رضاهم.


· مراقبة والحفاظ على النظافة والصرف الصحي وتنظيم مناطق العمل المخصصة.


· العمل بصفة مدير الهندسة أثناء غيابه.


· فحص مستويات الإمداد ونظافة وتنظيم مناطق التخزين. تعيين موظفين معينين لتصحيح أي قصور.


· إجراء جرد أسبوعي للمعدات والإمدادات. إعداد طلبات إعادة ترتيب النقص.


· تنفيذ الأساليب والتقنيات الفعالة من حيث التكلفة لتحسين الكفاءة.


· التخطيط المسبق وطلب المواد للمشاريع الخاصة. تنسيق الجدولة مع رؤساء الأقسام لإزالة التعارض.


· إجراء جولات البناء وأخذ قراءات معيارية. تحقق من مخاطر الحريق المحتملة والأضواء المحترقة والمعدات المعيبة.


· تحقق من سجل الهندسة والتقرير الليلي للحصول على معلومات تتعلق بالمشكلات. وثيقة المعلومات ذات الصلة في السجل.


· جمع وترتيب أولويات وتنسيق استكمال أوامر العمل الواردة من أقسام الفندق. تأكد من الانتهاء المقرر لما يلي:

أ. استبدل مفاتيح الإضاءة

ب. إعادة تعيين قواطع الدائرة

ج. استبدل أوعية قابس الحائط

د. استبدال صابورة ضوء الفلورسنت

ه. استبدل صمام الملف اللولبي الكهربائي

F. استبدل المحركات الصغيرة

ز. استخدام معدات الاختبار ؛ الأومتر ، اختبار الجهد ، مسبار أمبير

ح. افصل الأحواض والمراحيض وأجهزة التخلص من القمامة وخطوط الصرف

أنا. إصلاح صمامات الاستبدال ، البوابة ، الكرة الأرضية ، الكرة ، صمامات الملف اللولبي

ي. استبدل الغسالة ، والحشيات ، وقواطع الفراغ ، وأختام المرحاض


· مراقبة وصيانة جميع معدات الغسيل والتنظيف الجاف.


· مراقبة وصيانة جميع معدات المطبخ.


· الحفاظ على غرف النزلاء باستخدام قائمة برامج الصيانة الوقائية للغرف.


· مراقبة برنامج الصيانة الوقائية HVAC.


· مراقبة التشغيل التجريبي الشهري لمولد الطوارئ.


· مراقبة متطلبات مكافحة الآفات والحفاظ عليها.


· مراقبة تطبيق Knowcross والاستجابة على الفور لأي طلبات مقدمة لمشاكل أو مساعدة أو أوامر عمل طارئة.


· إجراء الصيانة على جميع معدات الحريق والسلامة.


· الإلمام بإجراءات سلامة الفنادق والتأكد من تطبيقها.


· التأكد من أن المنتسب المعين قد أبلغ عن العمل. توثيق أي مساعدين متأخرين أو غائبين.


· تنسيق فترات الراحة للمساعد المعين.


· إعداد وتوزيع مهام العمل للمعاونين ومراجعة الأولويات.


· الإبلاغ عن الإضافات أو التغييرات على المهام عند ظهورها طوال فترة التحول ؛ تحديد المواقف التي تعرض معايير القسم للخطر وتفوض هذه المهام.


· مراقبة أداء المنتسبين لوظائف الوظيفة والتأكد من استكمال جميع الإجراءات وفقًا لمعايير الإدارات. تصحيح أوجه القصور مع الأفراد المعنيين.


· مساعدة المنتسبين لوظائفهم عند الحاجة لضمان المعايير المثلى والتشغيل الفعال.


· إجراء تدريب المنتسبين حسب التكليف.


· إدارة المشاريع الداخلية بما في ذلك التجديدات والتعديل التحديثي.


· متابعة التقارير التفصيلية الهندسية للإدارات المختلفة.


· إجراء تقييمات الإبلاغ عن المنتسبين في الوقت المناسب.


· تقديم ملاحظات للمدير حول أداء المنتسبين. الإبلاغ عن المشاكل التأديبية للمدير والمشاركة في تقديم المشورة للزملاء.


· مراقبة ومعالجة شكاوى النزلاء لضمان رضاهم.


· تأكد من إكمال جميع مهام المنتسب قبل تسجيل الخروج.


· إكمال جميع الأوراق وواجبات الإغلاق قبل المغادرة. مراجعة حالة المهام وأي إجراء متابعة مع المدير و / أو المشرف القادم.


· جميع الواجبات الأخرى كما هو مطلوب.


المسؤليات:


أثناء العمل (وأثناء وجوده في مكان العمل) يجب على الزميل:


· الاعتناء بصحتهم وسلامتهم بشكل معقول

at Rosewood Abu Dhabi



OVERVIEW/BASIC **********
Participate in the preventive maintenance program of all-building equipment and rooms. Supervise, train, and inspect the performance of engineering associates ensuring that all procedures are completed to the hotel's standards. Work closely with Director of Engineering in scheduling work and setting priorities. Also make decisions in the absence of Director of Engineering and act as the backup for calls when there are emergencies.


RESPONSIBILITIES:


· Maintain complete knowledge of and comply with all departmental policies, service procedures and standards.


· Ensure that standards are maintained at a superior level on a daily basis.


· Maintain complete knowledge of correct maintenance and use of equipment; use equipment only as intended.


· Anticipate guests’ needs, respond promptly and acknowledge all guests, however busy and whatever time of day.


· Maintain positive guest relations at all times.


· Resolve guest complaints, ensuring guest satisfaction.


· Monitor and maintain cleanliness, sanitation and organization of assigned work areas.


· Act in capacity of Director of Engineering during his/her absence.


· Inspect supply levels, cleanliness and organization of storage areas; assign designated personnel to rectify any deficiencies.


· Conduct weekly inventory on equipment and supplies; prepare requisitions for reordering of shortages.


· Implement methods and techniques, which are cost effective to improve efficiency.


· Pre-plan and order materials for special projects; coordinate scheduling with department heads to eliminate conflict.


· Conduct building rounds and take gauge readings; check for potential fire hazards, burnt out lights, and faulty equipment.


· Check Engineering Logbook and Night Report for information regarding problems; document pertinent information in logbook.


· Collect, prioritize and coordinate completion of such work orders received from hotel departments; ensure scheduled completion of the following:
a. Replace light switches
b. R**** circuit breakers
c. Replace wall plug receptacles
d. Replace fluorescent light ballast
e. Replace electrical solenoid valve
f. Replace small motors
g. Use test equipment; ohmmeter, voltage tester, amp probe
h. Unplug sinks, toilets, garbage disposals and drain lines
i. Repair of replace valves, gate, globe, ball, solenoid valves
j. Replace washer, gaskets, vacuum breakers, toilet seals


· Monitor and maintain all laundry and dry cleaning equipment.


· Monitor and maintain all kitchen equipment.


· Maintain guestrooms using rooms preventive maintenance program punch list.


· Monitor HVAC preventive maintenance program.


· Monitor monthly test run of emergency generator.


· Monitor and maintain pest control requirements.


· Monitor Knowcross application and respond promptly to any requests made for problems, assistance, or emergency work orders.


· Perform maintenance on all fire and safety equipment.


· Maintain knowledge of hotel safety procedures and ensure application of such.


· Ensure that assigned associate has reported to work; document any late or absent associates.


· Coordinate breaks for assigned associate.


· Prepare and distribute work assignments for associate and review priorities.


· Communicate additions or changes to the assignments as they arise throughout the shift; identify situations, which compromise the department's standards and delegate these tasks.


· Observe associate performance of job functions and ensure all procedures are completed to departmental standards; rectify deficiencies with respective personnel.


· Assist associate with their job functions where needed to ensure optimum standards and efficient operation.


· Conduct training of associate as assigned.


· Manage internal projects including refurbishments & retrofitting.


· Follow-up on the Engineering walkthrough reports of various departments.


· Conduct appraisals of reporting associates on a timely manner.


· Pr***de feedback on associate performance to manager; report disciplinary problems to manager and participate in the counseling of associates.


· Monitor and handle guest complaints ensuring guest satisfaction.


· Ensure all associate assignments are completed before associate sign out.


· Complete all paperwork and closing duties before leaving; review status of assignments and any follow-up action with manager and/or on-coming supervisor.


· All other duties as required.


OSHAD RESPONSIBILITIES:


While at work, (and while on work premises) an associate shall:


· Take reasonable care of their own health and safety.


· Take reasonable care of the health and safety of a person and the workplace, that may be affected by their acts or omission at work;


· Cooperate with full compliance with Hotel’s developed OSHMS policies, OSHMS procedures & operational ***** instruction in order to protect the health and safety of the people.


· Report to immediate supervisor any situation which they have reason to believe could present a hazards and which they cannot themselves correct;


· Report all OSH incidents and work related injuries; and


· Not intentionally or recklessly interfere with or misuse anything pr***ded (e.g. Equipment & machineries, PPE, etc.) at the Hotel’s workplace in the interest of health, safety, welfare or protection or management of the workplace.


· Participate in conduct of OSH related planning and implementation in order to achieve the Hotel’s OSH objectives, targets & program.


· Attend all training arranged by Hygiene, Health & Safety Manager such as OSH training, safety Induction, on the job training, tool box talks, etc.


ACCOUNTABILITY:


· Held accountable and committed whatever it takes to comply with the company’s OSHMS Policies, OSHMS Procedure, & Operational ***** Instruction and any other relevant legislation applies within the organization.


· Held accountable to take care of his own health and safety, other person in the workplace that may be affected by their acts or omission at work.


· To report to his supervisor or respective Manager.




QUALIFICATIONS:


· Experience: Minimum four years’ experience in building maintenance, electrical work, plumbing and refrigeration.


· Education: High school diploma.


· General Skills: Must be able to perform job functions with attention to detail, speed and accuracy; prioritize, organize and follow-up; be a clear thinker, remaining calm and resolving problems using good judgment; follow directions thoroughly; understand a guest’s service needs; work cohesively with co-******* as part of a team; work with minimal supervision; maintain confidentiality of guest information and pertinent hotel data.


· Technical Skills: Basic working knowledge of building maintenance, electrical, plumbing and refrigeration equipment; working knowledge of plumbing codes, electrical codes, national/local fire codes, local mechanical codes, water treatment program, blue prints, plumbing and wiring schematics, power and hand tools, meters, etc. as it relates to the technical trades; ability to enforce hotel's standards, policies and procedures with assigned associate, prioritize and organize work assignments;, delegate work, direct performance of assigned associate and follow up with corrections where needed, instruct/direct associate in the operation, maintenance and repair of equipment, motivate assigned associate and maintain a cohesive team, ascertain associate training needs and pr***de such training, be a clear thinker in pressure situations and exercise good judgment, focus attention on details, maintain confidentiality of hotel guests and pertinent hotel information, work with minimal supervision, trouble shoot and use alternatives in emergency situations, understand guest inquiries, pr***de responses and interact positively, work in close proximity to high-pressure steam hot water, interact positively with hotel personnel and pr***de prompt solutions to problems.


· ********: Required to speak, read and write English, with fluency in other languages preferred.


· Physical Requirements: Endure various physical movements throughout the work areas, reach up and down, remain stationary at times throughout work periods, and satisfactorily communicate with guests and co-******* to their understanding.


للتقديم اضغط هنا









رد مع اقتباس
  #2  
قديم 07-09-2020, 07:10 AM
Badi Badi غير متواجد حالياً
عضو مميز
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: uae.btalah.com
المشاركات: 918
معدل تقييم المستوى: 10
Badi is on a distinguished road

شكرا لك

رد مع اقتباس
أضف رد

مواقع النشر (المفضلة) وتحتوي على WhatsApp لإرسال الموضوع إلى صديقك



مواضيع ذات صله وظائف أبوظبي Jobs in Abu Dhabi


الكلمات الدلالية (Tags)
assistant director of engineering, ابوظبي, شركة rosewood abu dhabi, وظيفة مساعد مدير الهندسة

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع




الساعة الآن 07:10 AM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd